Degroof Petercam lanceert een nieuwe activiteit: ‘commissionned research’

Degroof Petercam breidt haar investment banking-activiteiten uit met een nieuwe dienst, ‘commissionned research’, of aandelenresearch uitgevoerd voor en in opdracht van beursgenoteerde Euronext-bedrijven.

Die nieuwe dienst is bedoeld voor bedrijven op zoek naar research over hun aandeel dat publiek met beleggers kan gedeeld worden. In tegenstelling tot sell-side aandelenresearch (opgesteld in overeenstemming met wettelijke en regelgevende vereisten die de onafhankelijkheid van aandelenresearch waarborgen) worden de commissionned rapporten tegen betaling opgesteld en derhalve onder MIFID II geclassificeerd als marketingmateriaal.

François Wohrer, group head van Degroof Petercam Investment Banking: “Met deze commissionned research dragen we bij tot meer transparantie en verhogen we het bereik van onze cliënten door kapitaliseren op onze bestaande interne expertise."

Het eerste commissionned researchrapport is gewijd aan Ctac N.V., een Nederlandse business- en cloudintegrator actief in Nederland en België. Het eerste rapport over Ctac kan online worden gedownload (click hier)