Degroof Petercam organiseerde samen met Euronext en BelIR de derde Belgian Day Conference in Parijs

Brussel – 25 november 2022 – Gisteren organiseerde Degroof Petercam Investment Banking, in samenwerking met Euronext en de Belgian Investor Relations Association (BelIR), de Belgian Day Conference in Parijs. Het evenement bracht bedrijfsleiders van 14 Belgische beursgenoteerde bedrijven en een vijftigtal institutionele beleggers samen.

Deze editie werd bijgewoond bedrijven van verschillende omvang en uit diverse activiteitensectoren en bood beleggers de kans om contacten te leggen met Belgische CEO's, CFO's en Investor Relations Officers om meer te weten te komen over beleggingsmogelijkheden in bedrijven die op Euronext Brussel zijn genoteerd. De deelnemende bedrijven waren: Ackermans & Van Haaren, Agfa, Azelis, Barco, Bekaert, Confinimmo, Deceuninck, DEME Group, D'Ieteren Group, Intervest Offices & Warehouses, Kinepolis, Recticel, Solvay en VGP.

François Wohrer, hoofd van Degroof Petercam Investment Banking: "Na het succes van de vorige edities hebben we de conferentie dit jaar opnieuw georganiseerd, en weer met veel succes. De Belgian Day Conference maakt deel uit van onze inspanningen om Belgische beursgenoteerde bedrijven te helpen hun zichtbaarheid over de grens te vergroten, hun toegang tot een belangrijke investeerdersbasis in Frankrijk te verbreden en Franse investeerders in contact te brengen met nieuwe opportuniteiten. Onze equity research en sales teams zijn de grootste in België en bewijzen dat ze internationale beleggers kunnen voorzien van gedetailleerde financiële analyses en aanbevelingen voor grote en midcap Belgische bedrijven."

Persberichten in je mailbox

Degroof Petercam (°1871) is een vooraanstaand investment house met Belgische verankering dat kan bogen op meer dan 150 jaar geïntegreerde financiële expertise. Zowel particuliere en institutionele investeerders als bedrijven vertrouwen op onze sterke beleggingsovertuigingen en het continuüm van diensten op het gebied van private banking, vermogensbeheer, investment banking en fund servicing.

Op 31 december 2023 bedroegen onze totale klantenactiva €74 miljard. Meer dan 1500 experten begeleiden onze cliënten vanuit onze kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland, Italië, Hongkong en Canada.

Als werkgever en investeerder creëren wij verantwoorde welvaart voor iedereen, door deuren te openen naar opportuniteiten en onze cliënten te begeleiden met expertise. Degroof Petercam is in handen van Indosuez Wealth Management en van zijn historische minderheidsaandeelhouder CLdN Cobelfret. Degroof Petercam kan steunen op de uitgebreide expertise en het internationale netwerk van Indosuez en de groep Crédit Agricole, de 9e grootste bank ter wereld (The Banker, 2024).

www.degroofpetercam.com