Degroof Petercam wint tweede jaar op rij Super Award van De Tijd & L’Echo

Degroof Petercam sleept voor het tweede opeenvolgende jaar de 'Super Award' van de Belgische zakenkranten De Tijd/L'Echo in de wacht.
Die prijs wordt uitgereikt aan de vermogensbeheerder met de best presterende aandelen- en obligatiefondsen over een periode van vijf jaar, beoordeeld op basis van vier criteria.

Regelmaat tijdens de voorbije vijf jaar is met een gewicht van veertig procent in de score het belangrijkste criterium. De drie andere criteria, die elk twintig procent van de score voor hun rekening nemen, zijn de return op vijf jaar, de prestatie in een dalende markt en de risicogewogen return op vijf jaar.

De onderscheiding is een bekroning voor het doorgedreven, actieve beheer, voor de duurzame benadering ten aanzien van het financiële beheer en de samenleving als geheel en voor de aanzienlijke investeringen in research.

Hugo Lasat, CEO van Degroof Petercam Asset Management (DPAM), beaamt: "Mede dankzij onze getalenteerde beleggingsexperts was dit knappe resultaat mogelijk. We blijven gepassioneerd door de financiële markten en hebben bewezen dat we in staat zijn om op lange termijn een duurzame toegevoegde waarde te bieden, zelfs als de financiële markten heel volatiel zijn. Onze actieve, duurzame aanpak die op research steunt, loont. Ook in de toekomst blijven wij trouw aan onze overtuiging en trekken wij de kaart van een bovengemiddeld rendement op lange termijn."

Bob De Leersnyder

External Communication Manager, Degroof Petercam

Alexandra Niehe

Head of corporate communications, Degroof Petercam

Persberichten in je mailbox

Degroof Petercam (°1871) is een vooraanstaand investment house met Belgische verankering dat kan bogen op meer dan 150 jaar geïntegreerde financiële expertise. Zowel particuliere en institutionele investeerders als bedrijven vertrouwen op onze sterke beleggingsovertuigingen en het continuüm van diensten op het gebied van private banking, vermogensbeheer, investment banking en fund servicing.

Op 31 december 2023 bedroegen onze totale klantenactiva €74 miljard. Meer dan 1500 experten begeleiden onze cliënten vanuit onze kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland, Italië, Hongkong en Canada.

Als werkgever en investeerder creëren wij verantwoorde welvaart voor iedereen, door deuren te openen naar opportuniteiten en onze cliënten te begeleiden met expertise. Degroof Petercam is in handen van Indosuez Wealth Management en van zijn historische minderheidsaandeelhouder CLdN Cobelfret. Degroof Petercam kan steunen op de uitgebreide expertise en het internationale netwerk van Indosuez en de groep Crédit Agricole, de 9e grootste bank ter wereld (The Banker, 2024).

www.degroofpetercam.com