Extel Awards: Degroof Petercam uitgeroepen tot beste fondsenbeheerder in België

Degroof Petercam werd bij de Extel Awards uitgeroepen tot ‘Best Fund Manager’ in België.

60,5% van de stemmen, uitgebracht door 31 vermogensbeheerders en 141 Belgische professionals, ging naar de in Brussel gevestigde fondsenbeheerder.

Hugo Lasat en Jan Longeval, co-CEO's Institutional Asset Management : “We zijn er eerst en vooral trots op dat we door de industrie erkend worden voor onze expertise in onderzoek en asset management. In de top 5 van beste analysten/managers vinden we 4 medewerkers van Degroof Petercam. We zijn er van overtuigd dat dit succes het gevolg is van passie, expertise en langetermijnvisie, ondersteund door onze onafhankelijkheid.

Met onze in-house teams van 17 buy-side equity en krediet analisten en 3 macro-analisten hebben we één van de grootste in-house onderzoeksteams van alle in Brussel gevestigde fondsenbeheerders. Dankzij de inzet van onze ervaren research analisten, portofolio en fondsenmanagers genieten onze cliënten in deze volatiele markten, die te vaak worden gedomineerd door kortetermijndenken, van een duurzame toegevoegde waarde.”

Persberichten in je mailbox

Degroof Petercam (°1871) is een vooraanstaand investment house met Belgische verankering dat kan bogen op meer dan 150 jaar geïntegreerde financiële expertise. Zowel particuliere en institutionele investeerders als bedrijven vertrouwen op onze sterke beleggingsovertuigingen en het continuüm van diensten op het gebied van private banking, vermogensbeheer, investment banking en fund servicing.

Op 31 december 2023 bedroegen onze totale klantenactiva €74 miljard. Meer dan 1500 experten begeleiden onze cliënten vanuit onze kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland, Italië, Hongkong en Canada.

Als werkgever en investeerder creëren wij verantwoorde welvaart voor iedereen, door deuren te openen naar opportuniteiten en onze cliënten te begeleiden met expertise. Degroof Petercam is in handen van Indosuez Wealth Management en van zijn historische minderheidsaandeelhouder CLdN Cobelfret. Degroof Petercam kan steunen op de uitgebreide expertise en het internationale netwerk van Indosuez en de groep Crédit Agricole, de 9e grootste bank ter wereld (The Banker, 2024).

www.degroofpetercam.com