Nieuwe bestuurder bij Degroof Petercam

De algemene vergadering van Degroof Petercam heeft de financiële staten van 2020 goedgekeurd, alsook de benoeming van Thomas Demeure tot nieuwe bestuurder. Thomas Demeure werd door de familie Peterbroeck voorgedragen om Véronique Peterbroeck op te volgen, van wie het mandaat op 25 mei 2021 afliep.

Thomas Demeure is voormalig Vice President van Investment Banking bij Barclays. Voor hij in 2010 bij Barclays vervoegde, was Thomas bijna 15 jaar bij Citigroup in dienst, het laatst als Voorzitter Europa, Midden-Oosten en Afrika, Financial Institutions Group. Daarvoor bracht Thomas het grootste deel van zijn carrière door bij Goldman Sachs in de Financial Institutions Group. Thomas is afgestudeerd aan de Universiteit Leuven met een doctoraat in de rechten (1982) en een master in de economie (1983). Hij heeft ook een MBA van de Universiteit van Chicago (1984).

Gilles Samyn, voorzitter van de raad van bestuur van Degroof Petercam: "Wij zijn verheugd Thomas te verwelkomen als nieuwe bestuurder en kijken ernaar uit te kunnen rekenen op zijn doorwinterde ervaring in de sector van financiële diensten.  Zijn komst als nieuwe vertegenwoordiger van een van onze familiale aandeelhouders is een aanwinst voor onze raad en verzekert de continuïteit van het unieke DNA van Degroof Petercam. Namens mijn collega-bestuurders wil ik ook Véronique bedanken voor haar niet-aflatende inzet in de afgelopen jaren, zowel als lid van de raad van bestuur als in haar vroegere uitvoerend functie."

Thomas Demeure: "Ik ben verheugd om Degroof Petercam te vervoegen en bij te dragen tot de ontwikkeling van de onderneming die streeft om haar cliënten in staat te stellen hun ambities waar te maken, nu en in de toekomst."

Véronique Peterbroeck: "Het was voor mij een eer om deze laatste tien jaar ten dienste te zijn geweest van een mooie met een sterke menselijke dimensie. Als familiale aandeelhouder zal ik de ontwikkeling van Degroof Petercam en van de collega’s ter harte blijven nemen."

Degroof Petercam is een leidende financiële instelling met een geschiedenis die teruggaat tot 1871. Als onafhankelijke groep in handen van familiale aandeelhouders met een langetermijnvisie, staan we ten dienste van private en institutionele beleggers.

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. De totale activa van onze cliënten binnen de respectievelijke métiers (onder beheer, onder administratie en in bewaring), bedragen 75 miljard euro.

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt meer dan 1.400 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland and Italië.