Peter De Coensel wordt nieuwe CEO van DPAM

De raad van bestuur van DPAM (Degroof Petercam Asset Management) heeft haar beslissing bevestigd om Peter De Coensel —tot op heden CIO Fixed Income en lid van de raad van bestuur en van de raad van beheer van DPAM— te benoemen tot Chief Executive Officer van DPAM. Peter De Coensel volgt Hugo Lasat op, die zelf de rol van CEO bij het moederbedrijf Degroof Petercam en voorzitter van de raad van bestuur van DPAM op zich zal nemen.

In het verlengde van deze gebeurtenissen, neemt Sam Vereecke, momenteel senior beheerder Fixed Income, de verantwoordelijkheid over van Peter als CIO Fixed Income. Anticiperend op deze evolutie, zijn de beheersteams van DPAM recent versterkt om de kwaliteit en continuïteit in het beheer en het investeringsbeleid verder te garanderen voor de toekomst.

Peter De Coensel heeft 30 jaar professionele ervaring. Hij heeft DPAM vervoegd in 2009 als fondsbeheerder Fixed Income en is tot op vandaag CIO Fixed Income, lid van het directiecomité en de raad van bestuur van DPAM. Hij heeft een Master in toegepaste economie van de Katholieke Universiteit Leuven (KUL), aangevuld met een post-graduaat Europese economie aan de ULB (Brussel).

Sam Vereecke, CFA, ook een senior beleggingsprofessional, kan terugvallen op 23 jaar ervaring. Ook hij heeft DPAM vervoegd in 2009 als Fixed Income portefeuillebeheerder. Hij is Master in de wiskunde van de Universiteit Gent, aangevuld met een PhD in wiskunde aan de Universiteit van Sussex en een MBA aan de IESE Business School (Spanje).

Peter De Coensel, CEO DPAM, verklaart: “Ik ben heel fier om de fakkel over te nemen van Hugo als CEO van DPAM. Met het track record van DPAM en dankzij de kwaliteit van onze teams, voel ik me gesterkt om met veel energie en ambitie de uitdaging aan te gaan om DPAM klaar te stomen voor het volgende hoofdstuk. We zullen ons samen blijven inzetten om de continuïteit van de grote waarde die we willen creëren voor onze klanten en stakeholders te waarborgen in het verlengde van onze strategie van actief, duurzaam en research gedreven beheer.

International Contact

Tomás Murillo
Member of the Board and Head of Sales
 t.murillo@degroofpetercam.com

dpamfunds.com
 publications.dpamfunds.com

Patricia Mast
Head of Strategic Marketing & Business Development
 p.mast@degroofpetercam.com

DPAM is an independent active asset management firm and manages investment funds as well as discretionary mandates on behalf of institutional clients, for a total amount of € 46.8 billion, as of June 2021. DPAM is a sustainable investor, pioneer and innovative in responsible and sustainable investing. The firm integrates ESG across asset classes and themes and it is also an active owner. DPAM has a strong focus on research with a proprietary in-house fundamental and quantitative analyst team, supporting the firm's asset management activities.

Degroof Petercam is een leidende financiële instelling met een geschiedenis die teruggaat tot 1871. Als onafhankelijke groep in handen van familiale aandeelhouders met een langetermijnvisie, staan we ten dienste van private en institutionele beleggers.

Onze cliënten genieten een unieke combinatie van diensten in private banking, institutioneel vermogensbeheer, investment banking (corporate finance en financiële intermediatie) en asset services. De totale activa van onze cliënten binnen de respectievelijke métiers (onder beheer, onder administratie en in bewaring), bedragen 75 miljard euro.

De groep, met hoofdzetel in Brussel, stelt meer dan 1.400 professionals tewerk in kantoren in België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland and Italië.