Degroof Petercam draagt als Sole Global Coordinator bij tot de succesvolle beursintroductie van Inclusio

Brussel, 9 december 2020 - Degroof Petercam heeft de beursintroductie van Inclusio nv (‘Inclusio’) op Euronext Brussel met succes begeleid. Degroof Petercam trad op als Sole Global Coordinator en Bookrunner. De transactie - die bestond uit een openbaar bod van nieuwe aandelen van Inclusio met de toelating tot de verhandeling van al haar aandelen op de gereglementeerde markt van Euronext Brussel - bracht (60) miljoen euro op tegen een prijs van 21,40 euro per aangeboden aandeel, wat resulteerde in een initiële beurskapitalisatie van 153,8 miljoen euro.

Degroof Petercam heeft het grootste deel van het aanbod geplaatst en heeft zo opnieuw aangetoond dat ze zowel in staat is om transacties te structureren als om een aanzienlijke vraag te genereren bij lokale en Europese institutionele beleggers, met wie ze regelmatig contact onderhoudt, maar ook bij een belangrijk gedeelte van de retail beleggers.

De relatie tussen Degroof Petercam en Inclusio dateert van bijna 10 jaar geleden. Inclusio ​ is in 2014 ontstaan uit de omvorming van de vennootschap Bon Pasteur nv, die in oktober 2011 op initiatief van Bank Degroof werd opgericht. Inclusio is een Belgische vastgoedvennootschap met uitgesproken sociale ambities, voornamelijk actief in het residentiële segment. Dankzij haar unieke bedrijfsmodel biedt Inclusio vooruitzichten op een stabiel verwacht rendement in combinatie met een duurzame sociale en ecologische impact.

"Aangezien Degroof Petercam aan de basis lag van dit sociaal vastgoedproject, hebben we talrijke redenen om verheugd te zijn met het mooie resultaat van deze transactie. Ten eerste, omdat dit succes de aantrekkelijkheid van het operationele model van het project bevestigt. Ten tweede, omdat het onze adviserende rol onderstreept en laat zien dat wij onze cliënten op de lange termijn ondersteunen, en dit in elke fase van hun ontwikkeling. En ten slotte, omdat deze transactie ook de maatschappelijke rol onderstreept die onze groep wil spelen door deel te nemen aan dit prachtige project", verklaart François Wohrer, Head of Degroof Petercam Investment Banking.

Na Nyxoah en Unifiedpost in september, is dit de derde transactie op Euronext Brussels in 2020 waar ​ Degroof Petercam bij betrokken is ​ geweest.

Over Inclusio

Inclusio is een Belgische vastgoedvennootschap met uitgesproken sociale ambities. De onderneming vindt haar in oorsprong in 2011, met de ontwikkeling van een gebouw in Brussel met de naam "Bon Pasteur", dat door Degroof Petercam gefinancierd en beheerd werd. In 2014 bundelde de bank de krachten met twee andere partners (Kois en Re-Vive) om Inclusio te lanceren als een onderneming voor privaat en publiek vastgoed. De afgelopen jaren heeft Inclusio verschillende kapitaalrondes doorgevoerd met een groot aantal publieke en private institutionele beleggers, non-profitorganisaties en particulieren. Het leverde 92 miljoen euro op aan eigen middelen pre-IPO en stelde Inclusio in staat om per 31 augustus 2020 een portefeuille van 141 miljoen euro te bereiken, gericht op betaalbare huisvesting, de gehandicaptensector en sociale infrastructuur.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.inclusio.be.

Arnaud Denis External Communication, Degroof Petercam