Degroof Petercam: officiële sponsor van professioneel golfer Adrien Dumont de Chassart

Brussel – 6 juli 2023 - Degroof Petercam en de Belgische professionele golfer Adrien Dumont de Chassart hebben een sponsoringspartnerschap gesloten.

Adrien Dumont de Chassart (°1 maart 2000) begon met golfen toen hij pas acht jaar oud was en doorliep alle niveaus van het Belgische golf. Hij werd in zijn passie gesteund door de Koninklijke Belgische Golf Federatie en de Belgische Franstalige Golfvereniging. Adrien startte zijn opleiding in de club La Bruyère, dicht bij zijn ouderlijke huis in Villers-la-Ville, en trok daarna naar de Royal Waterloo club. In 2018 verhuisde hij naar de Verenigde Staten om er voor vijf jaar te gaan studeren aan de universiteit van Illinois. Die studie combineerde hij met golf op hoog niveau.

Adrien is sinds 1 juni 2023 ingeschreven als professioneel golfer en won meteen het eerste toernooi waaraan hij op de US Korn Ferry Tour in South Carolina deelnam. Hij werd zo de eerste Belgische profspeler die een titel wint op een Amerikaans circuit. Bij zijn tweede deelname aan een toernooi op de Korn Ferry Tour behaalde hij vervolgens de tweede plaats, gevolgd door een achtste plaats bij zijn derde deelname. Na slechts drie toernooien legt hij zo al beslag op de zesde stek in de Korn Ferry Tour, waarbij de eerste dertig spelers van het klassement volgend seizoen promoveren naar de PGA Tour.

De samenwerking zal op verschillende manieren vorm krijgen. Zo zal het partnerschap bijdragen aan de zichtbaarheid van Degroof Petercam, maar zullen er ook evenementen georganiseerd worden, zoals Golf Clinics voor cliënten en medewerkers van Degroof Petercam. Degroof Petercam zal Adrien ook ondersteunen bij zijn initiatieven om zijn ervaringen en advies te delen met jonge spelers om zo de ontwikkeling van nieuw talent te bevorderen. Hij put hieruit veel motivatie en het onderwerp ligt ook Degroof Petercam nauw aan het hart.

Hugo Lasat, CEO van Degroof Petercam: “Met zijn passie voor golf en zijn ‘can-do-mentaliteit’ is Adrien een echt voorbeeld voor de nieuwe generatie. Zijn talent en doorzettingsvermogen zijn zijn drijfveren en daarmee belichaamt hij perfect de waarden van ons huis. We zijn verheugd hem als partner te kunnen begeleiden op zijn veelbelovende traject op het profcircuit, in het bijzonder in deze belangrijke fase van zijn sportieve carrière. Bij Degroof Petercam gaat onze sponsoringsstrategie altijd verder dan louter financiële steun. De samenwerking kadert binnen ons motto Precious. Partnerships., waarmee we ons engagement voor het delen van kennis willen onderstrepen.”

Adrien Dumont de Chassart: “Door mijn krachten te bundelen met Degroof Petercam wil ik aantonen dat ik veel belang hecht aan samenwerking met een partner met Belgische roots die gedreven wordt door sterke waarden. Ik ben erg trots dat ik die ambassadeursrol kan opnemen voor een leidend investment house dat zijn talenten waardeert en een verantwoordelijke aanpak hanteert, twee eigenschappen die mij bijzonder dierbaar zijn.”

Degroof Petercam is al vele jaren actief in de golfwereld en steunt ook profspeler Guillaume Watremez.