Degroof Petercam ondertekent de United Nations' Principles for Responsible Banking

Brussel - Genève - Degroof Petercam heeft de UN Principles for Responsible Banking (UN PRB) ondertekend, een nieuwe stap in haar engagement voor duurzame groei.  De Principes bieden een uniek kader voor een duurzame banksector dat ontwikkeld is als partnership tussen banken wereldwijd en het United Nations Environment Programme Finance Initiative (UNEP FI).

De UN PRB's willen banken aanzetten om duurzaamheidsdoelen vast te leggen en om hun impact op mens en planeet te meten. Zij verschaffen banken een leidend kader om hun strategie en bedrijfsvoering in overeenstemming te brengen de toekomstvisie voor de maatschappij zoals vastgelegd in de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen van de Verenigde Naties (Sustainable Development Goals) en het Klimaatakkoord van Parijs.

De ondertekenaars van de principes verbinden zich ertoe om de milieu- en sociale impact van hun activiteiten te meten, om targets te zetten en te implementeren waar hun impact het hoogst is, en om regelmatig te rapporteren over hun vooruitgang in dit verband.

Twintig jaar na de lancering van haar eerste duurzame fonds en tien jaar na de ondertekening van de UN Principles for Responsible Investment (UN PRI) door DPAM (Degroof Petercam Asset Management), betekent deze ondertekening voor Degroof Petercam een nieuwe stap voorwaarts om duurzaamheid te verankeren in haar reden van bestaan en in haar bedrijfsactiviteiten.

Hugo Lasat, CEO van Degroof Petercam: "Als verantwoordelijke groep hebben wij de ambitie om een verschil te maken en een impact te hebben die bijdraagt tot een duurzame toekomst voor de maatschappij in haar geheel. Ik ben ervan overtuigd dat wij financiële en duurzame doelstellingen kunnen combineren om waarde te creëren voor al onze stakeholders. Wij zijn vastbesloten om duurzaamheid nog intenser te integreren in onze bankactiviteiten. Duurzaam investeren en verantwoorde welvaart creëren is van cruciaal belang bij Degroof Petercam en is verankerd in onze reden van bestaan en waarde-aanbod. We spelen graag een actieve rol in de collectieve inspanningen om de United Nations’ Global Agenda waar te maken."

Meer informatie over de Principles for Responsible Banking: www.unepfi.org/responsiblebanking