Evolutie bij Degroof Petercam Corporate Finance in België

Brussel – Degroof Petercam Investment Banking heeft Pieter-Jan Van de Walle benoemd als nieuwe CEO en Managing Partner van zijn Belgische corporate finance entiteit, na de beslissing van Alexis Meeùs om zijn mandaat neer te leggen.

Als Senior Advisor zal Alexis zich nu uitsluitend richten op cliëntenrelaties en de verrichting van corporate finance deals.

In dit kader zal de managementstructuur van Degroof Petercam Corporate Finance in België evolueren naar een partnershipmodel. Samen met de andere Managing Partners, Erik De Clippel, Olivier De Vos, Stefaan Genoe en Vincent Jamaer, zal Pieter-Jan toezien op de groei van de corporate finance divisie in België en nauw samenwerken met het lokale team in Frankrijk. Pieter-Jan is een ervaren investment banker en was voorheen Managing Director van het Corporate Finance team bij BNP Paribas Fortis, waar hij zich toelegde op sell-side fusies en overnames voor middelgrote ondernemingen. Hij zal zijn nieuwe functie begin mei opnemen.

François Wohrer, Head of Investment Banking: "Ik wil Alexis mijn oprechte dankbaarheid uitdrukken voor zijn leaderschip en bijdrage aan de Corporate Finance activiteiten gedurende de afgelopen 30 jaar. Wij zullen ook in de toekomst op Alexis' netwerk en expertise blijven rekenen. Graag verwelkom ik Pieter-Jan die samen met onze ervaren Corporate Finance experts onze franchise verder zal uitbouwen."

Degroof Petercam (°1871) is een vooraanstaand investment house met Belgische roots dat kan bogen op meer dan 150 jaar geïntegreerde financiële expertise. Wij creëren verantwoorde welvaart voor iedereen, door deuren te openen naar opportuniteiten en onze particuliere, zakelijke en institutionele cliënten te begeleiden met expertise.

Cliënten in meer dan 20 landen vertrouwen op ons voor onze overtuigingen en onze unieke combinatie van diensten die we aanbieden op het gebied van Private Banking, Asset Management, Investment Banking (Corporate Finance en Global Markets) en Asset Services.

Het totale vermogen (onder beheer, onder administratie en in bewaring) van onze cliënten bedraagt 71,1 miljard euro (op 31.12.2022). Meer dan 1500 experten begeleiden onze cliënten vanuit onze kantoren in België (hoofdkantoor), Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Nederland, Duitsland, Italië en Hongkong.